lørdag 17. mars 2012

Sykurs

Når man bor litt utpå landet, er det kjempestas når det nå har kommet butikk og kafe rett nedi dumpen her. Hver lørdag tar jeg en tur på butikk Josefine. Det er en kjempekoselig interiørbutikk med mange skatter fra "gamle dager." Når jeg tasser rundt i butikken får jeg så mange gode minner fra barndommen. Mange ting husker jeg fra bestemors vinduskarmer og loft.  Det er en sånn butikk som man kan gå rundt og rundt i mange ganger, og oppdage noe nytt for hver runde. Og så er det veldig trivelig å ta en kopp kafi med sambygdingene;)
Når butikk Josefine annonserte sykurs, hev jeg meg på med en gang, og på torsdag satt 5 damer på loftet og sydde puter av gamle skjorter. Vi ble møtt med deilige rundstykker og kaffe, og innimellom kom Ragnhild med boller, druer og sjokolade. Foreløpig er bare forsiden ferdig, og neste gang skal vi quilte litt, og lage baksiden. Gleder meg allerede!


forsiden (som kunne vært strøket bedre i anledning bildet...) er laget av skjorten til mann og datter.
Skulle egentlig ha på en lomme, men kom i skade for å klippe den i to...;) så da ble det litt knappepynt istedet.
Og en fancy merkelapp som jeg sprettet av herreskjorten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar