fredag 13. januar 2012

sittesekk eller noe sånt...

Poden trengte noe å sitte i når han spiller PS og ser film på rommet sitt. Fant noe skikkelig solid stoff i stoffhaugene jeg fikk av mamma da hun ryddet i sysakene sine. Litt sånn dongeri-feel. Oppskrift på sekken fant jeg på stoff og stil. Selve tilklippingen tok sin tid...ser at jeg trenger en laaaang linjal. Får kjøpe det neste gang:)
Etter klipping, fikk jeg lyst til å pynte den litt. Fant rester av en gammel levisbukse, og sydde på baklommer på to sider i sekken. Fine til å putte fjernkontrollen i!
Kjøpte også noen sånne strykmerker, så pyntet litt med de også. Så var det klart for sammensying....
Poden selv hadd fulgt godt med underveis, og lurte på om ikke han og kunne få prøve. Det endte med at jeg tok jobben med knappenåler, og han sydde hele sekken sammen selv! Syns han var kjempeflink! (litt mye gass av og til, men det var jo halve moroa...)
Hadde egentlig tenkt åha sacco-fyll, men stappet den istedet full i gamle klær. Funket fin-fint!
og som han sa:
"eg syns egentlig den der sitte-tingen min ble veldig kul, mamma....ka skal eg sy no då?"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar